
Νεκρό Απόθεμα (Dead Stock): 7 Έξυπνοι Τρόποι Μείωσης
28 Φεβρουαρίου 2025
Robotic Process Automation (RPA): Τι είναι; [+ 9 Use Cases]
15 Απριλίου 2025Παράταση πήρε η εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ. Ας δούμε αναλυτικά τις νέες προθεσμίες, καθώς και τι μπορείτε να κάνετε ώστε να προσαρμοστείτε γρήγορα και αποδοτικά σε αυτή την αλλαγή.
Ποιους αφορά το ψηφιακό δελτίο αποστολής (τροποποιήσεις Μάρτιος 2025)
Οι επιχειρήσεις χωρίζονται σε 2 ομάδες, με διαφορετικές ημερομηνίες εφαρμογής, σύμφωνα με τη νέα απόφαση της ΑΑΔΕ με αριθμό Α.1046/2025.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα (τζίρο) πάνω από 200.000€ το 2022, καθώς και επιχειρήσεις στους παρακάτω κλάδους, ανεξάρτητα από τα έσοδά τους:
- 46.46 Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων
- 46.71 Χονδρικό εμπόριο στερεών, υγρών και αέριων καυσίμων και συναφών προϊόντων
- 46.73 Χονδρικό εμπόριο ξυλείας, οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Οι επιχειρήσεις χωρίζονται σε 2 ομάδες, με διαφορετικές ημερομηνίες εφαρμογής.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα (τζίρο) πάνω από 200.000€, καθώς και επιχειρήσεις στους παρακάτω κλάδους, ανεξάρτητα από τα έσοδά τους:
- ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα)
- φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων
- οικοδομικών υλικών
- παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου
δηλαδή επιχειρήσεις με ΚΑΔ:
16.23, 19.20, 19.20.2, 21.10, 21.20, 22.23, 23.31, 23.32, 23.51, 23.52, 23.61, 23.62, 23.63, 23.64, 23.69, 32.50, 46.33, 46.33.13, 46.33.13.03, 46.46, 46.71, 46.73, 47.30, 47.30.81, 47.30.81.01, 47.30.81.02 , 47.30.81.06, 47.52, 47.73, 47.74.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Παράταση ψηφιακού δελτίου αποστολής: οι νέες προθεσμίες [Απρίλιος 2025]

Α' φάση εφαρμογής
- Για τις επιχειρήσεις της πρώτης ομάδας, η Α’ φάση είναι προαιρετική μέχρι 1/6/2025, και υποχρεωτική από 2/6/2025.
- Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η Α’ φάση είναι προαιρετική μέχρι τις 30/11/2025, και υποχρεωτική από 1/12/2025.
Β' φάση εφαρμογής
Η Β’ φάση εφαρμογής του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής είναι προαιρετική από 1/8/2025 μέχρι 30/11/2025 και υποχρεωτική από 1/12/2025. Οι προθεσμίες της Β’ φάσης είναι ίδιες για όλες τις επιχειρήσεις.
Πρόστιμα ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής
Δεκαπλασιάστηκαν τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε παραβάσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό δελτίο αποστολής. Συγκεκριμένα:
Υπόχρεοι τήρησης απλογραφικού συστήματος
Για τις επιχειρήσεις που τηρούν το απλογραφικό λογιστικό σύστημα, τα πρόστιμα ανέρχονται σε 5.000€.
Υπόχρεοι τήρησης διπλογραφικού συστήματος
Για τις επιχειρήσεις που τηρούν το διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, τα πρόστιμα ανέρχονται σε 10.000€.
Εξαιρέσεις εφαρμογής ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής για την Α' φάση (Μάρτιος 2025)
Στην τελευταία τροποποίηση της απόφασης, γνωστοποιήθηκαν κάποιες εξαιρέσεις εφαρμογής του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής.
Από αυτές τις εξαιρέσεις, ενδιαφέρον παρουσιάζει η διακίνηση μεταξύ υποκαταστημάτων ή αποθηκών της ίδιας εταιρείας, αν αυτές δεν απέχουν περισσότερα από 10 χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα λιανικής που διαθέτει αποθήκη σε απόσταση 5 χιλιομέτρων και μεταφέρει προϊόντα για ανατροφοδοσία των ραφιών, δεν υποχρεούται να διαβιβάσει στην πλατφόρμα MyData Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής.
Επιπλέον, με βάση την απόφαση Α.1046/2025, όταν η επιχείρηση διακινεί πάγια μεταξύ των εγκαταστάσεων της, εξαιρείται της υποχρέωσης. Ως παράδειγμα αναφέρεται η μεταφορά ψυγείου από το ένα υποκατάστημα ζαχαροπλαστείου στο άλλο.
Σχετικά με τις πωλήσεις λιανικής, δεν απαιτείται ψηφιακό δελτίο αποστολής εκτός από την περίπτωση που τα προϊόντα θα τα διακινήσει εταιρεία ταχυμεταφοράς (courier). Στο πλαίσιο αυτό, για όλες τις πωλήσεις που γίνονται μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα και διακινούνται με courier θα πρέπει να διαβιβάζεται ψηφιακό δελτίο αποστολής (ως συνενωμένη απόδειξη λιανικής πώλησης- δελτίο αποστολής).
Περισσότερες πληροφορίες από την τροποποίηση του Μαρτίου 2025 (ισχύουν για τη Β' φάση)
Σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να κάνει η επιχείρηση που παραλαμβάνει προϊόντα, διευκρινίζεται ότι αν διαπιστωθεί έλλειμμα ή πλεόνασμα σε σχέση με ότι αναγράφεται στο δελτίο αποστολής, οφείλει να διαβιβάσει στο myData δελτίο ποσοτικής παραλαβής για να δηλώσει τη διαφορά εντός πέντε ημερών.
Σε περίπτωση που η επιχείρηση αγοράζει προϊόντα από το εξωτερικό (είτε από Ευρωπαϊκή Ένωση είτε από τρίτες χώρες), θα πρέπει να διαβιβάσει εντός πέντε ημερών την παραλαβή τους. Τεχνικά, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το συνοδευτικό μεταφοράς του προμηθευτή και με κατάλληλη παραμετροποίηση του ERP, θα το καταχωρούσε και θα το διαβίβαζε στο Mydata.
Αυτές οι τροποποιήσεις αφορούν την Β’ φάση εφαρμογής του δελτίου αποστολής, με έναρξη την 1/12/2025.
Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής στο Soft1 ERP
Στην πρώτη φάση εφαρμογής των ψηφιακών δελτίων αποστολής, πέρα από τα βασικά στοιχεία που ήδη καταχωρούνται, είναι υποχρεωτικό να συμπληρώνονται επιπλέον και τα εξής πεδία:
- Χώρα
- Νομός
- Περιοχή
- Πόλη
- Οδός και αριθμός (Διεύθυνση)
- Ταχυδρομικός Κώδικας (Τ.Κ.)
Επίσης θα πρέπει να συμπληρωθεί ο σκοπός διακίνησης, η ημερομηνία έναρξης αποστολής και η ώρα αποστολής. Ο χρήστης μπορεί να συμπληρώσει και τον αριθμό του μεταφορικού μέσου, αλλά στην πρώτη φάση δεν είναι υποχρεωτικό.
Όλα τα παραστατικά που αφορούν διακίνηση αγαθών προς τρίτους (όπως ΤΔΑ, ΔΑ, δελτία αποστολής προς προμηθευτή κ.λπ.) πρέπει να ανέβουν υποχρεωτιιά στο MyData.
Για να είναι έγκυρο ένα παραστατικό διακίνησης, πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνει:
- Τόπο Φόρτωσης
- Τόπο Παράδοσης
- Σκοπό Διακίνησης
- QR Code
Η ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού μπορεί να είναι διαφορετική από την ημερομηνία έναρξης της αποστολής, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφέρονται και οι δύο ημερομηνίες στο παραστατικό. Η ημερομηνία έναρξης διακίνησης δεν μπορεί να απέχει περισσότερο από 5 ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης.
Εφόσον η διακίνηση δεν πραγματοποιηθεί την ημερομηνία που αναγράφεται στο παραστατικό (π.χ. λόγω καθυστέρησης μεταφορικής ή άλλου λόγου), τότε θα πρέπει να εκδοθεί πιστωτικό παραστατικό, και να εκδοθεί νέο ΤΔΑ με τη σωστή ημερομηνία έναρξης της αποστολής.
Βέλτιστες πρακτικές: πώς να εφαρμόσετε αποτελεσματικά το ψηφιακό δελτίο αποστολής
1) Πρώιμη εφαρμογή
Ένα σημαντικό βήμα για να εφαρμόσετε αποτελεσματικά το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι η πρώιμη εφαρμογή του. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να εξοικειωθείτε στον νέο τρόπο λειτουργίας και να λύσετε όποια προβλήματα προκύψουν, χωρίς να υπάρχει ακόμα ο κίνδυνος για πρόστιμα.
2) Χρήση κατάλληλης τεχνολογίας
Για να συμμορφωθείτε με τις απαιτήσεις του νόμου και ταυτόχρονα να διατηρήσετε την αποδοτική λειτουργία της επιχείρησής σας, θα χρειαστεί να ενσωματώσετε ορισμένες τεχνολογίες, εάν δεν το κάνετε ήδη. Λύσεις όπως το Soft1 ERP και ο πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα σας βοηθήσουν να τηρήσετε τις νέες υποχρεώσεις και να αυξήσετε την παραγωγικότητα της επιχείρησής σας.
3) Επικοινωνία
Καθοριστική σημασία έχει και η επικοινωνία με το προσωπικό. Επικοινωνήστε μαζί τους τη σημαντικότητα τήρησης των νέων υποχρεώσεων και εκπαιδεύστε τους κατάλληλα στις νέες τεχνολογίες και διαδικασίες.
Μιλήστε με έναν ειδικό
Η Verus+, με την πολυετή εμπειρία της στα συστήματα ERP έχει την κατάλληλη τεχνογνωσία για να εξασφαλίσει την γρήγορη και αποτελεσματική μετάβαση της επιχείρησής σας στον νέο τρόπο λειτουργίας. Αναλαμβάνουμε εμείς την εφαρμογή του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής, ώστε εσείς να επικεντρωθείτε στην εξέλιξη της επιχείρησής σας.