SOFTONE Μηνιαία Προσφορά Δεκεμβρίου – Shopranos
7 Δεκεμβρίου 2023QR Code στα παραστατικά το 2024 – Εξασφάλιση Σύνδεσης με myData
18 Δεκεμβρίου 2023Διαβάστε πως ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης εξοικονόμησε 227 εργάσιμες ημέρες σε μόλις 3 χρόνια.
Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
Από τον Μάιο του 2021 ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης έχει θέση σε λειτουργία το νέο Portal εξυπηρέτησης μελών και πολιτών. Έχοντας παράδοση στην έγκαιρη υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και με μοναδικό στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στα μέλη του, αναβαθμίζει την εμπειρία τους κατά τις συναλλαγές. Αποδέκτες των υπηρεσιών δεν είναι μόνο τα τακτικά μέλη του ΙΣΘ. Με την υπηρεσία ταυτοποίησης των νομίμως αδειοδοτημένων ιατρείων, ο Σύλλογος κάνει μία προσφορά στην κοινωνία συνολικά, προστατεύοντας τους πολίτες από παράτυπες δομές οι οποίες λειτουργούν χωρίς άδεια. Όλοι οι πολίτες έχουν πρόσβαση στη συγκεκριμένη υπηρεσία με χρήση browser. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η προώθηση των νόμιμων ιατρείων, αφού αποκτούν δωρεάν προβολή των στοιχείων τους στον πλέον έγκυρο διαδικτυακό προορισμό. Η διεύθυνση portal.isth.gr είναι προσβάσιμη από οποιονδήποτε υπολογιστή, tablet ή smartphone.
Η πρόκληση
Οι υπηρεσίες του ΙΣΘ υποστηρίζονταν από πληροφοριακά συστήματα που λειτουργούσαν σε φυσικές υποδομές (on premise) με παραδοσιακές τεχνολογίες που καθιστούσαν δύσκολη την προσαρμογή στις αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό. Οι κανονιστικές ρυθμίσεις (π.χ. GDPR) και οι ανάγκες διαλειτουργικότητας (διασύνδεση με Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο) δυσχεραίναν περισσότερο την λειτουργία του συλλόγου με τις υφιστάμενες διαδικασίες. Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων έπρεπε να ανασχεδιαστούν οι διαδικασίες του ΙΣΘ, τηρώντας ταυτόχρονα την απαίτηση για αυξημένη ασφάλεια αλλά και την ευελιξία για γρήγορη προσαρμογή. Το πλαίσιο των αλλαγών αυτών έπρεπε να περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παραδοσιακών υποδομών και λογισμικού από σύγχρονα συστήματα που θα έχουν τη δυνατότητα κλιμάκωσης και περαιτέρω ανάπτυξης.
Η λύση
Για τις ανάγκες του Portal αξιοποιήσαμε τεχνολογίες αιχμής παγκοσμίως αναγνωρισμένες σε αξιοπιστία και ασφάλεια. Έννοιες όπως οι υποδομές υπολογιστικού νέφους στο Azure και η διασύνδεση μέσω Web Services με ένα σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) μπορεί να μην είναι ευρέως αναγνωρίσιμες. Oι εταιρίες όμως Microsoft και Softone, που βρίσκονται πίσω από τις τεχνολογίες αυτές, εγγυόνται τους ποιοτικούς στόχους που εξ αρχής τέθηκαν από τον ΙΣΘ. Το Microsoft Azure αποτελεί μία από τις πιο ασφαλείς επιλογές στο cloud ενώ είναι συμβατό και με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προσωπικών Δεδομένων (GDPR). Για την ανάγκη της μηχανογράφησης επιλέχθηκε Soft1 ERP του ομίλου SOFTONE, ενός από τους μεγαλύτερους τεχνολογικούς ομίλους στην Ελλάδα με παρουσία σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με σεβασμό στα προσωπικά και επαγγελματικά δεδομένα όλων των μελών, έχει γίνει μετάβαση σε πλήρη φιλοξενία των ατομικών στοιχείων, των αρχείων που έχουν προσκομιστεί αλλά και του ιστορικού των συναλλαγών, στο Azure Cloud της Microsoft.
Η αρχική σελίδα του κόμβου έχει δομηθεί έτσι ώστε να εξυπηρετεί άμεσα όλους τους επισκέπτες, όποια και αν είναι η ιδιότητά τους. Κεντρική θέση έχει δοθεί στην αναζήτηση ιατρών από τους πολίτες,. Η αναζήτηση γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η ειδικότητα και η τρέχουσα τοποθεσία του (location based services). Επιπλέον, με τη χρήση ενός μηχανισμού τεχνητής ευφυΐας δίνεται η δυνατότητα αναζήτησης με λέξεις κλειδιά. Τα αποτελέσματα που ικανοποιούν τα κριτήρια εμφανίζονται σε χάρτες Google, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα λήψης οδηγιών προς το επιλεγμένο ιατρείο.
Οποιαδήποτε δημόσια Υπηρεσία ή ιδιωτική δομή έχει παραλάβει πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από τον Σύλλογο για τα μέλη της μπορεί εύκολα να ελέγξει την εγκυρότητά τους, σαρώνοντας τον μοναδικό QR κωδικό που φέρει το κάθε πιστοποιητικό.
Όλα τα ενεργά μέλη του Συλλόγου έχουν λάβει ηλεκτρονική πρόσκληση για να δημιουργήσουν λογαριασμό που δίνει πρόσβαση στις υπηρεσίες της εφαρμογής του ΙΣΘ. Οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να πιστοποιήσουν την ταυτότητά τους και έπειτα να χρησιμοποιήσουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Η πρώτη από τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες στους ιατρούς είναι η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων. Κάθε μέλος έχει την δυνατότητα να προσθέσει τον παραλήπτη του εγγράφου και να λάβει το τελικό έγγραφο σε μορφή pdf. Τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις που εκδίδονται από την ηλεκτρονική εφαρμογή είναι ασύγχρονα συνδεδεμένα με το Πρωτόκολλο του Συλλόγου και προσβάσιμα από τους υπαλλήλους του ΙΣΘ. Πρόσθετα, τα μέλη έχουν αποκτήσει πρόσβαση στο πλήρες ιστορικό των πιστοποιητικών που έχουν εκδοθεί στο όνομά τους με δυνατότητα λήψης τους εκ νέου. Μπορούν να προβάλουν και να ελέγξουν όλα τα αρχεία που έχουν παραδώσει στον Σύλλογο, όπως το Πτυχίο ή την Απόκτηση Ειδικότητας.
Μία από τις πιο σημαντικές και απαιτητικές υλοποιήσεις που ενσωματώθηκαν στο Portal, είναι η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής. Οι ιατροί προβάλουν τις εκκρεμείς συνδρομές τους, επιλέγουν ποιες από αυτές θέλουν να τακτοποιήσουν και στην συνέχεια μεταφέρονται σε ασφαλές περιβάλλον της Τράπεζας Πειραιώς για να ολοκληρώσουν την συναλλαγή τους. Αφού τελειώσει η διαδικασία, ενημερώνεται αυτόματα η καρτέλα Ιατρού στο μηχανογραφικό σύστημα του ΙΣΘ.
Μια νέα παροχή προς τα μέλη του Συλλόγου αποτελεί η δυνατότητα δημιουργίας προσωπικής ιστοσελίδας μέσω του portal, η οποία μπορεί να είναι ορατή παντού. Το website δημιουργείται και παραμετροποιείται εύκολα από τον ίδιο τον ιατρό, χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις. Η δημιουργία και το hosting παρέχονται δωρεάν σε όλα τα μέλη του ΙΣΘ.
Η τελευταία υπηρεσία που προστέθηκε είναι το σύστημα online ψηφοφοριών. Πλέον, τα μέλη του συλλόγου έχουν την δυνατότητα εύκολα και πλήρως ανώνυμα να εκφράζουν τη γνώμη τους για σημαντικά ζητήματα που απασχολούν το Σύλλογο.
Τα αποτελέσματα
Μετά από τρία χρόνια λειτουργίας του νέου portal του ΙΣΘ, τα στοιχεία που προκύπτουν από την χρήση του είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την πλήρη μετάβαση του συλλόγου στην ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από 4500 μέλη (δηλαδή περισσότερο από 70% του συνόλου των μελών) έχουν πιστοποιηθεί στην πλατφόρμα και χιλιάδες πιστοποιητικά εκδίδονται ηλεκτρονικά, απλοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τη διαδικασία. Η εξόφληση οφειλών ηλεκτρονικά έχει μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται, επιτρέποντας τους ιατρούς να αφοσιωθούν στο ιδιαίτερα σημαντικό έργο τους.
Πλέον 1 στα 4 πιστοποιητικά εκδίδονται ηλεκτρονικά ενώ 1 στις 5 πληρωμές γίνονται μέσω online εκκαθάρισης. H έκδοση πιστοποιητικού και η πληρωμή σε φυσική τοποθεσία παίρνουν κατά μέσο όρο 15 λεπτά. Με αυτά στο νου μας:
2021
Εκδόθηκαν αυτόματα 1.416 πιστοποιητικά μέσω της εφαρμογής, η έκδοση των οποίων με τον παραδοσιακό τρόπο θα αντιστοιχούσε σε 355 ώρες και 44 μέρες εργασίας, οι οποίες εξοικονομήθηκαν με τη χρήση της εφαρμογής.
Έγιναν 237 πληρωμές ηλεκτρονικά, που αναλογούν σε 59 ώρες και 7 μέρες εργασίας.
2022
Ομοίως, το 2022 ο ΙΣΘ εξοικονόμησε 52 εργατοημέρες, εκδίδοντας 1.655 πιστοποιητικά ηλεκτρονικά.
Εξοφλήθηκαν 1.362 οφειλές ηλεκτρονικά, που αντιστοιχούν σε 43 εργάσιμες ημέρες.
2023
Φέτος, μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί 1.419 πιστοποιητικά ηλεκτρονικά, αντιστοιχώντας σε 44 μέρες εργασίας που εξοικονομήθηκαν, ενώ οι online πληρωμές έχουν φτάσει τις 1.044, που ισούνται με 33 εργάσιμες.
Σύνολο
Συνολικά, και με τα 153 πιστοποιητικά που εκδόθηκαν το 2020, μέσω της εφαρμογής έχουν εκδοθεί 4.640 πιστοποιητικά και έχουν εξοφληθεί 2.641 οφειλές, εξοικονομώντας 227 ημέρες εργασίας για τον Ιατρικό Σύλλογο, σε μόλις τρία χρόνια. Ταυτόχρονα, ο κάθε γιατρός έχει εξοικονομήσει 2 εργάσιμες το χρόνο, από τις μετακινήσεις για έκδοση πιστοποιητικών και εξόφληση πληρωμών.
Αν σας ενδιαφέρει να βελτιστοποιήσετε τις διαδικασίες σας και να εξοικονομήσετε πολύτιμο χρόνο όπως ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, επικοινωνήστε μαζί μας.