9 Οφέλη του ERP
12 Ιουνίου 2024Ομαλή μετάβαση στην εποχή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας
18 Ιουνίου 2024Η STOP SA είναι επιχείρηση που ειδικεύεται στην παραγωγή και διανομή μέσων ατομικής προστασίας. Από το 1978, ηγείται της ελληνικής αγοράς με κύριο γνώμονα να παρέχει ασφάλεια, μέσω εξοπλισμού υψηλής ποιότητας, εκπαίδευσης και υποστήριξης, σε κάθε εργαζόμενο.
Η πρόκληση
Η εταιρεία διαθέτει ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα προϊόντων. Χιλιάδες είδη, με τα περισσότερα να χαρακτηρίζονται από σύνθετες πληροφορίες όπως χρώμα και μέγεθος. Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων, ο οποίος κάνει πολύ δύσκολη την ακριβή πρόβλεψη της ζήτησής τους. Γι’ αυτό, η απόφαση για την ποσότητα της παραγγελίας προς τους προμηθευτές ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να προσδιοριστεί. Οι υπάλληλοι της εταιρείας αφιέρωναν σημαντικό μέρος της ημέρας στην εξέταση των δεδομένων από προηγούμενα έτη, ώστε να παραγγείλουν τη βέλτιστη ποσότητα για το καθένα από τα είδη, στο κατάλληλο συνδυασμό ανά χρώμα και μέγεθος. Η πίεση χρόνου και ο όγκος των δεδομένων οδηγούσε πολλές φορές στη παραγγελία χαμηλότερης ποσότητα από την απαιτούμενη με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση και άρα να χάνει πωλήσεις και αξιοπιστία προς τον πελάτη. Αντίθετα, σε κάποιες περιπτώσεις, η παραγγελία περιλάμβανε μεγαλύτερες ποσότητες από την ζήτηση με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα κόστη διατήρησης αποθεμάτων.
Η λύση: Verus+ Forecast Tool
Για να δώσει λύση στο παραπάνω ζήτημα, η Verus+ ανέπτυξε την εφαρμογή Forecast, την οποία η Stop χρησιμοποιεί εδώ και 18 χρόνια για να προβλέπει τη ζήτηση και να παραγγέλνει σε προμηθευτές. Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης μπορεί να υπολογίσει μέσα σε λίγα λεπτά την ιδανική ποσότητα που πρέπει να παραγγείλει για χιλιάδες προϊόντα. Στο παρελθόν, η διαδικασία αυτή απαιτούσε μέρες δουλειάς. Πλέον, το Forecast παράγει αυτόματα την ποσότητα που πρέπει να αγοραστεί, πραγματοποιώντας ρεαλιστικές προβλέψεις, πολύ κοντά στην πραγματικότητα.
Πώς λειτουργεί - Πλήρης σύνδεση με το Soft1 ERP
Η εφαρμογή πραγματοποιεί υπολογισμούς σε δεδομένα τα οποία αντλεί αυτόματα από το Soft1 ERP, όπως πωλήσεις του προηγούμενου έτους, πωλήσεις τελευταίων μηνών για υπολογισμό πιθανής ανάπτυξης/ύφεσης, καθώς και εποχικές πωλήσεις (διακυμάνσεις πωλήσεων το ίδιο διάστημα στο προηγούμενο έτος). Ταυτόχρονα, αφαιρεί την ποσότητα που έχει τοποθετηθεί ήδη σε παραγγελία προμηθευτή και προβάλλει την ημερομηνία που αναμένεται να παραληφθεί στην αποθήκη. Προσθέτει τα δεσμευμένα αποθέματα από παραγγελίες πελατών και τέλος αφαιρεί αυτά που βρίσκονται στην αποθήκη (λογιστικό απόθεμα ή/και απόθεμα WMS). Αντλώντας τα παραπάνω δεδομένα αυτόματα από το Soft1 ERP, η εφαρμογή υπολογίζει σε λίγα μόλις λεπτά την ποσότητα που πρέπει να παραγγείλει η εταιρεία για το καθένα από τα χιλιάδες είδη.
Οι προβλέψεις είναι ακριβείς στο 80% των περιπτώσεων, ποσοστό εμπιστοσύνης που επιτυγχάνεται από σύνθετα μοντέλα στατιστικής ανάλυσης. Μετά την παραγωγή των αποτελεσμάτων, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα πολύ εύκολα να αλλάξει την τιμή πρόβλεψης στο κάθε είδος αποθέματος. Για παράδειγμα, μπορεί η εταιρεία να έχει αποκτήσει τον τελευταίο μήνα έναν σημαντικό πελάτη, ο οποίος αγοράζει μεγάλες ποσότητες, επιπλέον της συνηθισμένης ζήτησης. Το λογισμικό, υπολογίζει την ποσότητα βασισμένο σε πραγματικά δεδομένα του παρελθόντος. Σε περιπτώσεις όμως που συμβαίνουν τέτοιες σημαντικές μεταβολές στις συνθήκες της επιχείρησης, ο χρήστης πρέπει να αξιολογήσει τα αποτελέσματα και να λάβει απόφαση συνδυάζοντας επιχειρησιακές πληροφορίες που δεν αποτυπώνονται με σαφή τρόπο στο ERP.
Ο αγοραστής προσθέτει στο κάτω μέρος του Forecast τα είδη τα οποία έχει ελέγξει ως προς την ποσότητα παραγγελίας, υπολογίζοντας ταυτόχρονα το συνολικό κόστος σε σύγκριση με το ελάχιστο ποσό παραγγελίας που θέτει ο προμηθευτής. Όταν έχει ολοκληρωθεί η καταχώριση των ειδών, ο χρηστής μπορεί να δημιουργήσει αυτόματα ένα παραστατικό παραγγελίας στο κύκλωμα αγορών του Soft1 ή να εξάγει τα δεδομένα σε excel για περαιτέρω επεξεργασία ή διαμοιρασμό με άλλα συστήματα.
Τα αποτελέσματα
Πλέον η εταιρεία γνωρίζει το βέλτιστο απόθεμα που πρέπει να παραγγείλει. Δε χάνει πωλήσεις από έλλειψη αποθεμάτων, ούτε αυξάνει το κόστος γεμίζοντας υπερβολικά την αποθήκη της.
Προηγουμένως, η εταιρεία ανέθετε στους υπαλλήλους της για μέρες τον υπολογισμό της ποσότητας παραγγελίας, για τα χιλιάδες είδη σε χρώμα και μέγεθος. Με το Forecast, η διαδικασία ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά, επιτρέποντας τους εργαζομένους να ασχοληθούν με εργασίες που έχουν μεγαλύτερη αξία για την επιχείρηση. Έτσι, αυξάνεται η παραγωγικότητα και η εταιρεία εξοικονομεί χρόνο και χρήματα ετησίως.
Σημαντικό όφελος αποτελεί και η ελαχιστοποίηση του χρόνου προετοιμασίας των παραστατικών παραγγελίας αποθεμάτων. Η Stop, δεδομένων των υψηλών καθημερινών πωλήσεων, χρειάζεται τακτικά να παραγγέλνει μεγάλες ποσότητες αποθεμάτων. Πριν το Forecast, ο χρήστης έπρεπε να αφιερώσει αρκετές ώρες δουλειάς ώστε να εισάγει το κάθε είδος στο παραστατικό και να το στείλει στον προμηθευτή. Πλέον, η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα με το Forecast και το Soft1 ERP.
Συνολικά, με την προσθήκη του Forecast στη λειτουργία της, η επιχείρηση διατηρεί πάντα το βέλτιστο απόθεμα, ενώ ταυτόχρονα έχει μειώσει σημαντικά τα έξοδα του προσωπικού για τον υπολογισμό της ποσότητας αποθέματος και της παραγγελίας τους από τους προμηθευτές.
Επικοινωνία
Θέλετε να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήματα προβλέποντας τη ζήτηση με το Forecast; Ή μήπως έχετε κάποια εξειδικευμένη ανάγκη που δεν καλύπτεται από την αγορά; Σε κάθε περίπτωση, η Verus+ μπορεί να προσφέρει την κατάλληλη λύση. Επικοινωνήστε μαζί μας, για να αναλύσουμε τις ανάγκες σας και να προτείνουμε την κατάλληλη λύση που θα μεταμορφώσει την επιχείρησή σας.