
Robotic Process Automation (RPA): Τι είναι; [+ 9 Use Cases]
15 Απριλίου 2025
Πώς η Krannich συλλέγει 24% περισσότερες παραγγελίες
28 Απριλίου 2025Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) έχει αναδιαμορφώσει οριστικά τον επιχειρηματικό κόσμο.
Οι επιχειρήσεις καλούνται πλέον να υιοθετήσουν νέες, αυστηρότερες μεθόδους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, κάτι που επηρεάζει τόσο τις τεχνικές υποδομές όσο και την εταιρική κουλτούρα.
Πέρα από τα υπέρογκα πρόστιμα που επιβάλλονται σε παραβιάσεις του GDPR, η συμμόρφωση είναι σημαντική και για εμπορικούς λόγους.
Σύμφωνα με έρευνα της CISCO, το 90% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε από μία επιχείρηση που δεν προστατεύει τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της.
Είναι κρίσιμο λοιπόν να κατανοήσετε συνολικά το πλαίσιο εφαρμογής του GDPR, καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε για να εξασφαλίσετε τη συμμόρφωσή σας με τον κανονισμό.
Τι είναι ο GDPR;
Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR) αποτελεί ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ελεύθερη κυκλοφορία αυτών, η οποία αντικαθιστά το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο (ο κανονισμός της ΕΕ 2016/679 αντικατέστησε την οδηγία 95/46).
Ο GDPR εφαρμόζεται από τον Μάιο του 2018 σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο νόμος 4624/2019 αποτελεί την εφαρμογή του στην Ελλάδα και ισχύει από 29/8/2019.
Τι σημαίνει προστασία δεδομένων;
- Δίκαιη και σωστή χρήση πληροφοριών των πολιτών
- Εξασφάλιση του βασικού δικαιώματος στην ιδιωτικότητα
- Δημιουργία εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και οργανισμών
Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα;
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του GDPR, προσωπικά δεδομένα είναι κάθε πληροφορία που αφορά ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο φυσικό πρόσωπο (υποκείμενο των δεδομένων). Το ταυτοποιήσιμο πρόσωπο είναι εκείνο του οποίου η ταυτότητα μπορεί να εξακριβωθεί, άμεσα ή έμμεσα, ιδίως μέσω αναφοράς σε αναγνωριστικό στοιχείο ταυτότητας, όπως σε όνομα, σε αριθμό ταυτότητας, σε δεδομένα θέσης, σε επιγραμμικό αναγνωριστικό ταυτότητας.
Με άλλα λόγια, προσωπικά δεδομένα αποτελούν όλες οι πληροφορίες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με ένα αναγνωρίσιμο άτομο.
Τι είναι τα ευαίσθητα δεδομένα;
Τα ευαίσθητα δεδομένα (ή δεδομένα ειδικών κατηγοριών) διαχωρίζονται στις εξής κατηγορίες:
Δεδομένα που αποκαλύπτουν:
- φυλετική ή εθνοτική καταγωγή,
- πολιτικές απόψεις,
- θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις,
- συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση.
Γενετικά δεδομένα
Γενετικά δεδομένα όπως π.χ.:
- Ανάλυση DNA,
- Ανάλυση RNA,
- Χρωμοσώματα, κ.α.
Βιομετρικά δεδομένα
Βιομετρικά δεδομένα όπως π.χ.:
- Δακτυλικό αποτύπωμα,
- Αναγνώριση κόρης ματιού,
- Αναγνώριση προσώπου, κ.α.
Δεδομένα υγείας
Δεδομένα υγείας όπως π.χ.:
- Ιατρικές εξετάσεις,
- Στοιχεία νοσηλείας,
- Απεικονιστικά αρχεία, κ.α.
Δεδομένα σεξουαλικού προσανατολισμού
Ποινικές διώξεις και καταδίκες
Τι είναι η επεξεργασία δεδομένων;
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του κανονισμού GDPR, επεξεργασία δεδομένων είναι κάθε πράξη ή σειρά πράξεων που πραγματοποιείται με ή χωρίς τη χρήση αυτοματοποιημένων μέσων, σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή σε σύνολα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Πιο απλά, επεξεργασία δεδομένων είναι κάθε ενέργεια που εκτελείται στα δεδομένα. Μερικά παραδείγματα επεξεργασίας δεδομένων:
- Υπολογισμός μισθοδοσίας
- Πρόσβαση στη βάση δεδομένων καταρτιζόμενων
- Καταστροφή αιτήσεων αδειών σε καταστροφέα εγγράφων
- Φωτογράφιση στα πλαίσια εκδήλωσης
- Κατά λάθος διαγραφή στοιχείων ωφελούμενου
- Αποθήκευση εκκαθαριστικού στον file server
Οι εμπλεκόμενοι στον GDPR
1) Υποκείμενο των δεδομένων
Το φυσικό πρόσωπο στο οποίο αναφέρονται τα προσωπικά δεδομένα.
2) Υπεύθυνος επεξεργασίας
Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που καθορίζει τους σκοπούς και τα μέσα της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων.
3) Από κοινού υπεύθυνος επεξεργασίας
Δύο ή περισσότεροι υπεύθυνοι επεξεργασίας που καθορίζουν από κοινού τους σκοπούς και τα μέσα της επεξεργασίας.
4) Εκτελών την επεξεργασία
Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα για λογαριασμό του υπεύθυνου επεξεργασίας.
5) Αρχή Προστασίας Δεδομένων
Ανεξάρτητη δημόσια αρχή που επιβλέπει την εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων.
Ας δούμε ένα πραγματικό παράδειγμα για τους εμπλεκόμενους στον GDPR:
“Πρόγραμμα κατάρτισης 3000 νέων ανέργων που παρέχεται από κοινού από το ΤΕΕ και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και διεξάγεται από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Training AE“
Υποκείμενο των δεδομένων: 3.000 νέοι άνεργοι
Υπεύθυνος επεξεργασίας: ΤΕΕ
Από κοινού υπεύθυνος επεξεργασίας: Υπουργείο Περιβάλλοντος
Εκτελών την επεξεργασία: Training AE
Νομιμότητα, αντικειμενικότητα και διαφάνεια
Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα θα πρέπει να επεξεργάζονται με βάση το ευρωπαϊκό και εθνικό νομικό πλαίσιο, με απόλυτη διαφάνεια και αντικειμενικότητα προς τα άτομα που αφορούν.
Οι υποκείμενοι των δεδομένων θα πρέπει να ενημερώνονται για τον σκοπό της επεξεργασίας, καθώς και για το όνομα και τη διεύθυνση του υπεύθυνου επεξεργασίας.
Για παράδειγμα:
- απαγορεύεται να αποστέλλονται διαφημιστικά μηνύματα στο Viber χωρίς την συναίνεση του πολίτη
- οι επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν πρέπει να ενημερώνουν τους υποψηφίους για πόσο καιρό θα διατηρήσουν το βιογραφικό τους.
Η τήρηση των παραπάνω αποτελεί βασική αρχή για την οικοδόμιση εμπιστοσύνης μεταξύ των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων/οργανισμών.
Περιορισμός σκοπού
Η συλλογή των δεδομένων πρέπει να γίνεται για συγκεκριμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς. Η επεξεργασία τους για ασύμβατους σκοπούς απαγορεύεται από τον GDPR.
Για παράδειγμα, όταν ο πολίτης δίνει το email του στο κατάστημα για λήψη ηλεκτρονικής απόδειξης δεν σημαίνει πώς συναινεί και στο να λαμβάνει διαφημιστικά μηνύματα. Αν παρέχει το κινητό του τηλέφωνο σε εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, είναι υποχρεωτικό να λάβει εξ αρχής ενημέρωση για τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί.
Ελαχιστοποίηση δεδομένων
Μία βέλτιση πρακτική που ακολουθούν οι οργανισμοί με σκοπό να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωσή τους με τον GDPR, είναι η ελαχιστοποίηση των δεδομένων που συλλέγουν.
Δηλαδή, συγκεντρώνουν μόνο τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την εκπλήρωση του σκοπού της επεξεργασίας.
Παράλληλα, επιλέγουν λύσεις φιλικές προς την ιδιωτικότητα, όπως η ψευδωνυμοποίηση.
Π.χ., εάν η επικοινωνία γίνεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομίου, είναι προτιμότερο να μην ζητείται και το κινητό τηλέφωνο του πελάτη.
Περιορισμός αποθήκευσης
Τα δεδομένα πρέπει να διατηρούνται μόνο για όσο διάστημα είναι απαραίτητο. Οι υποκείμενοι των δεδομένων πρέπει να ενημερώνονται για το διάστημα αυτό.
Ενδεικτικά, τα δικαιολογητικά ενός προγράμματος κατάρτισης πρέπει να διατηρούνται για όσο χρονικό διάστημα ορίζει ο νόμος, και τα βιογραφικά σημειώματα πρέπει να διατηρούνται για όσο χρόνο έχει ενημερωθεί ο υποψήφιος.
Ακεραιότητα και εμπιστευτικότητα
Τα προσωπικά δεδομένα πρέπει να επεξεργάζονται με τρόπο που εξασφαλίζει την προστασία τους από μη εξουσιοδοτημένη ή παράνομη επεξεργασία και από τυχαία απώλεια, καταστροφή ή ζημιά.
Για παράδειγμα, η πρόσβαση σε κοινόχρηστους φακέλους με δικαιολογητικά πρέπει να γίνεται με username και password. Σημαντικό είναι επίσης να υπάρχει και αξιόπιστο πλάνο λήψης αντιγράφων ασφαλείας για επαναφορά σε περίπτωση προσβολής από cryptolocker.
Λογοδοσία
Οι οργανισμοί πρέπει να εφαρμόζουν μέτρα για την προστασία των δεδομένων. Ταυτόχρονα, πρέπει να διατηρούν τα κατάλληλα έγγραφα για να μπορούν να αποδείξουν την συμμόρφωσή τους με τον GDPR. Στην πράξη αυτά τα μέτρα και τα έγγραφα μπορεί να έχουν τις παρακάτω μορφές:
- Αρχείο δραστηριοτήτων
- Καταγεγραμμένες διαδικασίες
- Οδηγοί για την εφαρμογή καλών πρακτικών
- Πλάνα αντιμετώπισης καταστροφών και περιστατικών παραβίασης
Πότε μπορούν να επεξεργαστούν να προσωπικά δεδομένα;
Τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να επεξεργαστούν όταν ισχύουν μία ή περισσότερες από τις παρακάτω συνθήκες:
- υπάρχει συγκατάθεση από το φυσικό πρόσωπο
- υπάρχει συμβατική υποχρέωση
- υπάρχει νομική βάση
- είναι απαραίτητο για την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος
- πρέπει να προστατευτούν τα ζωτικά συμφέροντα του ατόμου
1) Συγκατάθεση - σύμβαση
Η επεξεργασία επιτρέπεται όταν το υποκείμενο των δεδομένων έχει δώσει τη συγκατάθεσή του για την επεξεργασία των προσωπικών του δεδομένων για έναν ή περισσότερους συγκεκριμένους σκοπούς. Η συγκατάθεση πρέπει να είναι ελεύθερα δοσμένη, συγκεκριμένη, ενημερωμένη και σαφής.
Η επεξεργασία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση μιας σύμβασης στην οποία το υποκείμενο των δεδομένων είναι μέρος ή για τη λήψη μέτρων κατόπιν αιτήματος του υποκειμένου πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
Η συναίνεση δεν είναι έγκυρη όταν το άτομο δεν έχει άλλη επιλογή (π.χ. αν πρέπει να δώσει το mail του για διαφημιστικούς σκοπούς για να συνδεθεί στο Wi-Fi.
Εάν η επιλογή συγκατάθεσης στην ερώτηση είναι προεπιλεγμένη, τότε η συναίνεση επίσης είναι άκυρη. Δηλαδή, η ερώτηση πρέπει να είναι Opt-in (ο χρήστης να δίνει ο ίδιος τη συγκατάθεσή του) και όχι Opt-out.
Τέλος, η συναίνεση είναι άκυρη αν ο υποκείμενος των δεδομένων δεν έχει τη δυνατότητα να την αναιρέσει (π.χ. μέσα από μία σελίδα που μπορεί να κάνει unsubscribe).
2) Νομική βάση - Δημόσιο συμφέρον
Σχετικά με τη νομική βάση και το δημόσιο συμφέρον, η επεξεργασία επιτρέπεται όταν:
- είναι απαραίτητη για τη συμμόρφωση με μια νομική υποχρέωση στην οποία υπόκειται ο υπεύθυνος επεξεργασίας (π.χ. γιατροί και νοσοκομεία, εργοδότες, στοιχεία τιμολόγησης).
- είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση υποχρεώσεων και την άσκηση συγκεκριμένων δικαιωμάτων του υπεύθυνου επεξεργασίας ή του υποκειμένου των δεδομένων στον τομέα της εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης.
- είναι απαραίτητη για την εκτέλεση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας.
- είναι απαραίτητη για την άσκηση ή την υπεράσπιση νομικών αξιώσεων.
- αφορά προσωπικά δεδομένα που έχουν δημοσιοποιηθεί από το υποκείμενο των δεδομένων.
3) Ζωτικά συμφέροντα
Όσον αφορά τα ζωτικά συμφέροντα του υποκειμένου των δεδομένων ή άλλου φυσικού προσώπου, η επεξεργασία των δεδομένων επιτρέπεται όταν είναι απαραίτητη για την προστασία τους και ο υποκείμενος είναι φυσικά ή νομικά ανίκανος να δώσει συγκατάθεση.
Επίσης, επιτρέπεται όταν η επεξεργασία πραγματοποιείται από ίδρυμα, σωματείο ή άλλο μη κερδοσκοπικό οργανισμό με πολιτικό, φιλοσοφικό, θρησκευτικό ή συνδικαλιστικό σκοπό, στο πλαίσιο των νόμιμων δραστηριοτήτων του.
Δικαιώματα των υποκειμένων
1) Δικαίωμα ενημέρωσης
Οι υποκείμενοι των δεδομένων δικαιούνται να λαμβάνουν κάθε πληροφορία σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων σε συνοπτική, διαφανή, κατανοητή και εύκολα προσβάσιμη μορφή.
Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να παρέχονται γραπτά, ή και ηλεκτρονικά, ακόμα και προφορικά, στο βαθμό που η ταυτότητα του υποκειμένου των δεδομένων είναι αποδεδειγμένη με άλλα μέσα.
2) Δικαίωμα πρόσβασης
Το δικαίωμα πρόσβασης αναφέρεται στη δυνατότητα του υποκειμένου να λαμβάνει επιβεβαίωση ως προς το κατά πόσον τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν υφίστανται επεξεργασία, καθώς και να ενημερώνεται για τους σκοπούς και τις λεπτομέρειες επεξεργασίας.
3) Δικαίωμα διαγραφής
Ο υποκείμενος των δεδομένων δικαιούται να ζητήσει τη διαγραφή των δεδομένων του, εφόσον αυτά δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέγονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία, καθώς και να δηλώσει ότι αντιτάσσεται στην επεξεργασία τους, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο GDPR για την άσκησή του.
4) Δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας
Το δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας επιτρέπει στον υποκείμενο να ζητήσει τον περιορισμό των δεδομένων που τυγχάνουν επεξεργασίας, όταν:
- αμφισβητείται η ακρίβεια των δεδομένων
- η επεξεργασία είναι παράνομη
- ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεν χρειάζεται πλέον τα δεδομένα για τους σκοπούς της επεξεργασίας
- το υποκείμενο έχει αντιρρήσεις για την επεξεργασία, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Κανονισμός GDPR για την άσκησή του.
5) Δικαίωμα στην φορητότητα
Ο υποκείμενος δικαιούται να λαμβάνει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν σε δομημένο, κοινώς χρησιμοποιούμενο και αναγνώσιμο από μηχανήματα τρόπο, καθώς και να τα διαβιβάζει σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, πάντα σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του GDPR.
6) Δικαίωμα εναντίωσης
Το δικαίωμα εναντίωσης επιτρέπει στον υποκείμενο να αντιτάσσεται στην επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανόμενης της δημιουργίας προφίλ, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο GDPR για την άσκησή του.
Τι άλλο να προσέξετε σχετικά με τον GDPR
1) Πολιτική cookies
Είναι απαραίτητο το website σας να περιέχει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα cookies. Μόνο τα απαραίτητα cookies μπορούν να είναι προεπιλεγμένα. Τα υπόλοιπα (λειτουργικότητας, στατιστικά, προώθησης) πρέπει να είναι κενά και να ενεργοποιούνται μόνο έπειτα από επιλογή του χρήστη.
Επιπλέον, το cookie banner πρέπει να περιέχει link προς την πολιτική cookies, στην οποία περιγράφεται τι είναι τα cookies, πώς χρησιμοποιούνται, κ.α.
2) Πρωτόκολλο ασφαλείας (HTTPS)
Αποφύγετε τις ιστοσελίδες που το URL τους ξεκινάει με “http” και όχι με “https”.
Βεβαιωθείτε ότι το δικό σας website χρησιμοποιεί το ασφαλές πρωτόκολλο https, ώστε να προστατεύσετε τους χρήστες σας από υποκλοπές και Man-in-the-middle (MitM) attacks.
3) Phishing
Το phishing, ή αλλιώς το ηλεκτρονικό ψάρεμα, είναι μία ακόμα απειλή από την οποία πρέπει να προστατευτείτε.
Συνήθως συμβαίνει μέσα από email, τα οποία μπορεί να παριστάνουν κάποια άλλη επιχείρηση ή οργανισμό με τον οποίο έχετε αλληλεπίδραση.
Στις μέρες μας, τα email phishing έρχονται πολύ κοντά στην εμφάνιση των οντοτήτων που μιμούνται. Συνεπώς, χρειάζεται πάντα προσοχή και έλεγχος στα email που λαμβάνετε:
- μην ανοίγετε link και αρχεία αν το Email του αποστολέα δεν είναι έμπιστο
- μην δίνετε στοιχεία του τραπεζικού σας λογαριασμού (καμία τράπεζα δεν θα ζητήσει μέσω email πληροφορίες από τον κάτοχο).
4) Άδειες που μοιάζουν νόμιμες
Σε πολλές περιπτώσεις, λειτουργικά συστήματα και λογισμικά όπως τα Windows και το Microsoft 365 πωλούνται με χαμηλές τιμές, από επιτήδειους που ισχυρίζονται πώς είναι επίσημοι πωλητές.
Στην πραγματικότητα, αυτές οι πωλήσεις είναι παράνομες, και τα κλειδιά που έχουν στην κατοχή τους αποτελούν παράνομες, πειρατικές άδειες.
Για να είστε βέβαιοι πώς αποκτήσατε γνήσιες άδειες, πρέπει να επιλέξετε πιστοποιημένους μεταπωλητές (όπως η Verus+ στην περίπτωση της Microsoft), οι οποίοι διαθέτουν αυθεντικό, νόμιμο λογισμικό.
Έτσι, θα προστατεύσετε νομικά τον οργανισμό σας και ταυτόχρονα θα αποφύγετε παραβιάσεις που προκαλούνται από τον πειρατικό λογισμικό.
5) Public Wi-Fi
Η σύνδεση σε δημόσια Wi-Fi πρέπει να γίνεται πάντα με προσοχή και μόνο για απαραίτητες ενέργειες.
Τα δημόσια Wi-Fi αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο από επιτήδειους, οι οποίοι μπορεί να εκμεταλλευτούν αδυναμίες στο router.
GDPR Tips
1) Ισχυροί κωδικοί
Δημιουργήστε ισχυρούς κωδικούς, διαφορετικούς για κάθε σύστημα στο οποίο συνδέεστε. Σιγουρευτείτε ότι οι κωδικοί σας αποτελούνται από τουλάχιστον 10 χαρακτήρες, και περιέχουν γράμματα, αριθμούς και σύμβολα.
2) Two Factor Authentication
Ενεργοποιήστε την ταυτοποίηση 2 παραγόντων στις σημαντικές υπηρεσίες που χρησιμοποιείτε, ώστε να προστατεύσετε ακόμα περισσότερο τους λογαριασμούς σας.
3) Update
Πραγματοποιήστε τις ενημερώσεις στα συστήματά σας. Σιγουρευτείτε ότι διατηρείτε πάντα τις τελευταίες εκδόσεις των εφαρμογών σας, για να ενισχύσετε την ασφάλεια και να αποφύγετε τις κυβερνοεπιθέσεις.
4) Ιδιωτική Περιήγηση
Η ιδιωτική περιήγηση δεν ακυρώνει πλήρως την καταγραφή δεδομένων από δικτυακούς τόπους, αλλά μπορεί να σας βοηθήσει να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα σε δημόσιους ή κοινόχρηστους υπολογιστές.
5) Καταστροφή/διαγραφή εγγράφων
Τα έγγραφα που περιέχουν προσωπικά δεδομένα πρέπει να καταστρέφονται/διαγράφονται με ασφαλή τρόπο για να μη διαρρέουν προσωπικά δεδομένα.
Οποιαδήποτε φυσική εκτύπωση με ευαίσθητες πληροφορίες πρέπει να καταστρέφεται (π.χ. με ειδικό καταστροφέα) όταν δεν χρειάζεται πλέον, σύμφωνα με την πολιτική διατήρησης και διαγραφής εγγράφων που ακολουθεί ο φορέας/οργανισμός.
Εκτίμηση κινδύνου GDPR
Εκτιμήστε τον κίνδυνο συμμόρφωσης με τον GDPR με τη μεθοδολογία με βάση τη σημαντικότητα και την πιθανότητα.
Εξασφαλίστε τη συμμόρφωση του οργανισμού σας με τον GDPR
Στη Verus+ διαθέτουμε πιστοποιημένους συμβούλους υπηρεσιών GDPR, με εμπειρία στην προστασία των προσωπικών/επιχειρησιακών δεδομένων. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να εξασφαλίσετε τη συμμόρφωση του οργανισμού σας με τον GDPR.