
Μηχανική Μάθηση: Εφαρμογές στις Επιχειρήσεις το 2025
29 August 2025Το κόστος διαχείρισης κάθε επιστρεφόμενου προϊόντος ανέρχεται από 20% έως και 65%, σύμφωνα με το Shopify. Αποτελεί σημαντικό ποσοστό, αφού ήδη οι περισσότερες επιχειρήσεις λειτουργούν με σχετικά στενά περιθώρια κέρδους.
Μέσα από στοχευμένες, πρακτικές ενέργειες, η κάθε επιχείρηση μπορεί να μειώσει τις επιστροφές των προϊόντων της και να ελαττώσει αυτό το κόστος.
Πέρα από τα έξοδα μεταφοράς, επιδιόρθωσης και διαχείρισης, οι επιστροφές προϊόντων επιβαρύνουν την λειτουργία της επιχείρησης και μειώνουν την ικανοποίηση των πελατών, οι οποίοι μπορεί να μην επαναλάβουν τις αγορές τους.
Προτού δούμε στην πράξη πώς μπορείτε να μειώσετε τις επιστροφές, ας κατανοήσουμε την επίδραση που θα έχει στην επιχείρησή σας.
Γιατί είναι σημαντικό να μειώσετε τις επιστροφές προϊόντων
1) Βελτίωση της εμπειρίας των πελατών
Ένα χαμηλό ποσοστό επιστροφών συνεπάγεται ότι οι πελάτες μένουν ικανοποιημένοι με τα προϊόντα της επιχείρησης. Αυξάνονται οι πιθανότητες να προτιμήσουν ξανά την ίδια εταιρεία και παράλληλα μιλούν για αυτή στον κύκλο τους, βελτιώνοντας τη φήμη της και την αναγνωρισιμότητά της.
2) Μεγαλύτερη αποδοτικότητα
Η μείωση των επιστροφών διευκολύνει σημαντικά την καθημερινή λειτουργία. Οι υπάλληλοι απαλλάσσονται από εργασίες όπως η αξιολόγηση των επιστροφών, η επιδιόρθωση τους και η αποθήκευση ή απόσυρση, και μπορούν να επικεντρωθούν στις πιο παραγωγικές εργασίες που προσφέρουν αξία στην επιχείρηση.
3) Βελτίωση αποτελεσμάτων
Η ικανοποίηση των πελατών συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων, ενώ η ομαλή λειτουργία βοηθάει στη διατήρηση του κόστους (αποθήκευσης, εργασίας, επισκευής) σε χαμηλά επίπεδα. Συνεπώς, η μείωση των επιστροφών επιδρά θετικά, άμεσα και έμμεσα, στα οικονομικά αποτελέσματα του οργανισμού.
9 τρόποι να μειώσετε τις επιστροφές προϊόντων
1) Αξιολογήστε την αλυσίδα εφοδιασμού
Το πρώτο βήμα στην προσπάθεια να μειώσετε τις επιστροφές προϊόντων είναι η ποιοτική αξιολόγηση της αλυσίδας εφοδιασμού.
Η επιχείρηση πρέπει να εξετάσει την ποιότητα των υλικών που παραλαμβάνει από τους διάφορους προμηθευτές και να αντικαταστήσει αυτούς που παρέχουν πρώτες ύλες και προϊόντα χαμηλής ποιότητας.
Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να προσφέρει ποιοτικότερα προϊόντα και να μειώσει την ποσότητα των επιστροφών.
2) Ενίσχυση ποιοτικού ελέγχου
Μία καλά οργανωμένη διαδικασία QA (Quality Assurance) λειτουργεί ως προληπτικό φίλτρο. Μέσα από τυποποιημένες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, μειώνετε τα ελαττωματικά προϊόντα και συνεπώς και τις επιστροφές.
3) Ξεκάθαρες περιγραφές
Το επόμενο κρίσιμο βήμα είναι η δημιουργία και ανάρτηση προϊοντικών περιγραφών που είναι ξεκάθαρες και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ο πελάτης πρέπει να κατανοεί ακριβώς τα χαρακτηριστικά και την χρησιμότητα και να αποκτά ρεαλιστικές προσδοκίες για το προϊόν που θα λάβει. Έτσι, θα ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας, μειώνοντας τις επιστροφές από παρανόηση των προϊοντικών δυνατοτήτων.
Η δημιουργία των περιγραφών αυτών αποτελεί μία χρονοβόρα εργασία, ειδικά για επιχειρήσεις με χιλιάδες κωδικούς και εποχικά είδη. Η Verus+ έχει αυτοματοποιήσει τη διαδικασία αυτή, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και τη διασύνδεση του ERP με το Eshop.
4) Καθοδηγήστε τους πελάτες σας
Η καθοδήγηση των πελατών σας στην αγοραστική διαδικασία είναι κρίσιμη για να εξασφαλίσετε ότι επιλέγουν το ιδανικό προϊόν για αυτούς.
Μέσα από οδηγούς προϊόντων, video tutorials ή δια ζώσης συμβουλευτική στα φυσικά καταστήματα, μπορείτε να βοηθήσετε τους πελάτες σας να διαλέξουν το προϊόν που καλύπτει αποδοτικά τις ανάγκες τους και να αποφύγετε την επιστροφή του.
5) Ενσωματώσετε ψηφιακούς βοηθούς
Ένας ακόμα τρόπος να διευκολύνετε τους πελάτες σας κατά την αγορά είναι η ενσωμάτωση Ψηφιακών βοηθών.
Οι AI agents, μπορούν:
- Να απαντούν σε ερωτήματα σχετικά με τα προϊόντα.
- Να εξηγούν τις διαφορές τους.
- Να προτείνουν τον κατάλογο κωδικό για τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.
6) Προβάλλετε αξιολογήσεις
Δείχνοντας αυθεντικές αξιολογήσεις προηγούμενων αγοραστών, μπορείτε να δημιουργήσετε ρεαλιστικές προσδοκίες και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Έτσι, θα νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια γνωρίζοντας πως υπάρχουν και άλλοι πελάτες οι οποίοι έχουν λάβει αξία από το προϊόν.
7) Συλλέξτε και αναλύστε δεδομένα
Δεδομένα όπως η αγοραστική συμπεριφορά, το feedback των πελατών και οι λόγοι επιστροφής είναι κρίσιμα στην προσπάθεια μείωσης των επιστροφών. Συστήματα ERP όπως το Softone και το Dynamics 365 Business Central σας επιτρέπουν να συλλέξετε και να παρακολουθήσετε αναλυτικά τα δεδομένα σχετικά με τις επιστροφές σας.
Ελέγχοντας τις επιστροφές ανά προϊόντα, καταστήματα και βάρδιες, μπορείτε να ξεκλειδώσετε συμπεράσματα που θα σας βοηθήσουν να λάβετε έξυπνες αποφάσεις και να μειώσετε τις επιστροφές.
Για παράδειγμα, μέσα από την ανάλυση μπορεί να προκύψει ότι οι πελάτες επιστρέφουν τα προϊόντα επειδή δεν ήταν αυτό που περίμεναν . Τότε, η επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει τις περιγραφές και να επιχειρήσεις καλύτερα τους πελάτες στην αγοραστική διαδικασία, μειώνοντας τις επιστροφές.
Διαφορετικά, μπορεί να παρατηρηθεί ότι οι περισσότερες επιστροφές συμβαίνουν στα προϊόντα ενός συγκεκριμένου προμηθευτή, και η επιχείρηση να προχωρήσει στην αντικατάσταση του.
8) Βελτιστοποίηση logistics και συσκευασίας
Κατά τη μεταφορά, οι κακές συσκευασίες οδηγούν σε ζημιές που αυξάνουν τις επιστροφές. Η επιλογή των κατάλληλων υλικών και η συνεργασία με αξιόπιστους μεταφορείς μειώνουν το ρίσκο.
9) Εκπαίδευση και υποστήριξη πελατών
Ένας πελάτης που γνωρίζει πώς να χρησιμοποιήσει σωστά το προϊόν είναι λιγότερο πιθανό να το επιστρέψει. Μέσα από οδηγούς χρήσης, FAQs, video tutorials και άμεσο customer support, μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι ο κάθε πελάτης χρησιμοποιεί αποτελεσματικά το προϊόν.
Μειώστε σήμερα τις επιστροφές των προϊόντων σας
Εάν υλοποιήσετε τις παραπάνω ενέργειες αποτελεσματικά, θα παρατηρήσετε σημαντική βελτίωση στις επιστροφές των προϊόντων σας.
Η Verus+, σας παρέχει όλο το απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο που απαιτείται για να μειώσετε τις επιστροφές σας και να βελτιώσετε την εμπορική διαχείριση του οργανισμού σας.
Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας και κλείστε μία δωρεάν συμβουλευτική για να δείτε στην πράξη πώς μπορούμε να ανασχεδιάσουμε έξυπνα τις διαδικασίες σας.