ESG Reporting με ERP
19 June 20257 Δυνατότητες των mobile ERP εφαρμογών
4 July 2025Σε μια ψηφιακή εποχή, όπου οι πελάτες έχουν πλέον απεριόριστες επιλογές και οι απαιτήσεις τους αλλάζουν διαρκώς, οι επιχειρήσεις καλούνται να γίνουν πιο ευέλικτες και προσανατολισμένες στον πελάτη.
Εδώ ακριβώς μπαίνει το CRM, όχι απλά ως ένα λογισμικό, αλλά ως σύμμαχος που βοηθά εταιρείες κάθε μεγέθους και κλάδου να διαχειρίζονται και να καλλιεργούν αποτελεσματικά τις σχέσεις με τους πελάτες τους.
Με τα παραδείγματα CRM που παρουσιάζουμε παρακάτω θα μάθετε πώς μπορείτε να προσφέρετε πραγματικά εξατομικευμένες υπηρεσίες και να μείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Τι είναι το CRM;
Το CRM (Customer Relationship Management) ή αλλιώς Σύστημα Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων είναι ένα λογισμικό που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συλλέγουν, να αναλύουν και να διαχειρίζονται δεδομένα πελατών και αλληλεπιδράσεων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διατηρούν σχέσεις με δυνητικούς και τρέχοντες πελάτες σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
Προτού αναλύσουμε τα παραδείγματα CRM σε διάφορους κλάδους, χρειάζεται να κατανοήσουμε γιατί έχουν μεγάλη σημασία για κάθε επιχείρηση.
Οφέλη χρήσης CRM
1) Βελτίωση ικανοποίησης Πελατών
Το CRM βοηθάει στην καλύτερη και βαθύτερη κατανόηση των πελατών, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες και προϊόντα.
Παρακολουθώντας τις προτιμήσεις τους βρίσκονται απευθείας ένα βήμα μπροστά προβλέποντας τις ανάγκες τους πριν καν εμφανιστούν.
Ακόμα, ανταποκρίνονται γρήγορα στις απαιτήσεις τους και επικοινωνούν άμεσα με την αξιοποίηση αυτοματισμών (π.χ. emails, chatbots, κ.α.)
Το αποτέλεσμα; Η εμπειρία του πελάτη βελτιώνεται και θέτουμε τα θεμέλια για μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης.
2) Στοχευμένο και Αποτελεσματικό Μάρκετινγκ
Με το CRM μπορείς να δημιουργήσεις εξατομικευμένες καμπάνιες, που μιλάνε απευθείας στις ανάγκες των καταναλωτών.
Γνωρίζοντας την αγοραστική συμπεριφορά τους, οι επιχειρήσεις τους προσεγγίζουν με προσωποποιημένα μηνύματα.
Έτσι, κάθε πελάτης αισθάνεται ξεχωριστός και αυξάνεται το ποσοστό ανταπόκρισης.
3) Αύξηση Απόδοσης Πωλήσεων
Το CRM προσφέρει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία των πελατών συγκεντρωμένα και σε αναλυτικές αναφορές απόδοσης πωλήσεων.
Ο διευθυντής πωλήσεων μπορεί να βλέπει λεπτομερή στατιστικά σχετικά:
- Με την απόδοση των πωλητών
- Με τις πωλήσεις κάθε προϊόντος
- Με τις πωλήσεις ανά περιοχή
Έτσι, συγκρίνει προϊόντα και περιοχές μεταξύ τους και λαμβάνει ενημερωμένες αποφάσεις που βελτιώνουν την στρατηγική της εταιρείας.
4) Εξοικονόμηση Χρόνου
Έχοντας όλα τα δεδομένα πελατών συγκεντρωμένα, οι χρήστες του CRM εξοικονομούν χρόνο λόγω της γρήγορης πρόσβασης στις πληροφορίες, με λίγα μόνο κλικ.
Οργανώνει αποτελεσματικά τα ραντεβού και τις εργασίες με την αποστολή αυτόματων ειδοποιήσεων, βοηθώντας στην αποφυγή των καθυστερήσεων. Ο κάθε χρήστης γνωρίζει ακριβώς τις συναντήσεις στις οποίες πρέπει να παρευρεθεί και τις εργασίες που πρέπει να εκτελέσει, χωρίς να χάνεται μέσα σε χειρόγραφα και ατελείωτες σημειώσεις.
Παραδείγματα χρήσης CRM σε διάφορους κλάδους
1) Retail και E-commerce
Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, τα τελευταία χρόνια, έχει μεταβεί στον ψηφιακό κόσμο, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και καταναλωτές προτιμούν πλέον τις online αγορές.
Αυτοί που θα επικρατήσουν και θα οδηγήσουν τον ανταγωνισμό είναι εκείνοι που θα καταφέρουν να προβλέψουν και να ικανοποιήσουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών.
Η λέξη κλειδί: Εξατομίκευση. Με το CRM οι επιχειρήσεις κάνουν προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων και λανσάρουν εξατομικευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ, προσφέροντας στον καταναλωτή την εμπειρία που του ταιριάζει.
Ο συνδυασμός του CRM με προηγμένες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέπει την αυτοματοποιημένη εξατομίκευση προτάσεων προϊόντων που ελκύουν ακόμα περισσότερο τον καταναλωτή, ενώ μέσω ενσωματωμένων chatbot τον καθοδηγεί βήμα‑βήμα στη διαδικασία αγοράς.
Σύμφωνα με report του Market.us, το 61% των εταιρειών αναμένεται να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στα συστήματα CRM τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Συστήματα CRM όπως το Dynamics 365 Sales προσφέρουν AI δυνατότητες που βοηθούν:
- Στην περίληψη του ιστορικού επικοινωνίας με το πελάτη, προετοιμάζοντας τους πωλητές σας για τα meetings
- Στην συγγραφή κειμένου email με βάση τις οδηγίες σας και τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις, εξασφαλίζοντας ότι επικοινωνείτε γρήγορα και προσωποποιημένα
- Στην αξιολόγηση των πιθανών πελατών, βοηθώντας σας να θέσετε ως προτεραιότητα τους σωστούς λογαριασμούς.
2) Ασφάλιση
Οι ασφαλιστικές εταιρείες αξιοποιούν τα συστήματα CRM για να προσφέρουν εξατομικευμένα συμβόλαια και προσφορές σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη.
Με τη βοήθεια του CRM καθοδηγούν τον πελάτη βήμα-βήμα στην διαδικασία επιλογής ασφάλειας, βελτιώνοντας την εμπειρία του και αυξάνοντας την αφοσίωσή του στην εταιρεία.
Η προσαρμογή των πακέτων είναι κρίσιμη, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Epsilon, το 80% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν μια αγορά όταν οι εταιρείες προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες.
3) Παραγωγή
Ένα συχνό παράδειγμα CRM είναι η χρήση του από τις παραγωγικές εταιρείες. Για να μείνουν ανταγωνιστικές πρέπει να «ακούνε» τον πελάτη και τις ανάγκες του.
Ένα CRM εξειδικευμένο στην παραγωγή βοηθάει στη διατήρηση πελατοκεντρικής προσέγγισης. Παρέχει πλήρη εικόνα της συμπεριφοράς των πελατών, διευκολύνοντας την πρόβλεψη της ζήτησης και των τάσεων.
Υποστηρίζει την εφαρμογή σύνθετων τιμολογιακών πολιτικών και εκπτώσεων βάσει όγκου, ιστορικού παραγγελιών ή όρων συμβολαίου που έχουν οριστεί στο CRM.
Ακόμα, επιτρέπει τη γρήγορη δημιουργία προσφορών με δυναμική εισαγωγή τιμών και όρων, χωρίς να χρειάζεται ξεχωριστό ERP ή Excel.
Οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν το ιστορικό αγορών του πελάτη και να προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα και αναβαθμίσεις μέσα από στοχευμένες ενέργειες μάρκετινγκ.
Αξιοποιώντας το ιστορικό επικοινωνίας (tickets, feedback, επιστροφές) εντοπίζουν κοινά προβλήματα σε προϊόντα. Έπειτα, διοχετεύουν αυτά τα insights στην ομάδα έρευνας και ανάπτυξης για βελτιώσεις ή νέες σειρές προϊόντων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πελατών.
4) Υγεία
Για να προσφέρουν υψηλής ποιότητας παροχές υγείας, οι οργανισμοί μπορούν να οργανώσουν και να διαχειρίζονται όλους τους φακέλους ασθενών μέσω ενός CRM.
To ιατρικό προσωπικό έτσι έχει τη δυνατότητα:
- να παρακολουθεί τις επισκέψεις ασθενών,
- να προγραμματίζει ραντεβού,
- να στέλνει υπενθυμίσεις για εξετάσεις ή θεραπείες και
- να παρέχει εξατομικευμένη φροντίδα,
βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία του ασθενούς.
Επιπλέον, το CRM βοηθά στη βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων τμημάτων, ενώ επιτρέπει την ανάλυση δεδομένων για την παρακολούθηση της υγείας των ασθενών και τη λήψη ενημερωμένων κλινικών αποφάσεων.
Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι αστοχίες, αυξάνεται η ικανοποίηση των ασθενών και οι διαδικασίες απλοποιούνται.
5) Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Στον κλάδο των συμβουλευτικών υπηρεσιών, η αποτελεσματική διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες αποτελεί βασικό παράγοντα για την επιτυχία. Το CRM αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο για την οργάνωση και τον έλεγχο των απαιτούμενων διαδικασιών.
Με ένα σύστημα διαχείρισης πελατών μπορείτε να διαχειριστείτε τα νέα leads από την πρώτη επαφή μέχρι την αποστολή προσφοράς και το κλείσιμο.
Ακόμα, με το ιστορικό των πελατών οι σύμβουλοι είναι πάντα προετοιμασμένοι με στοχευμένες προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες τους.
Η εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία επιτρέπει τον εντοπισμό ευκαιριών cross – sell ή upsell, παρέχοντας στους πελάτες τις υπηρεσίες με τη μεγαλύτερη αξία για αυτούς, και αυξάνοντας ταυτόχρονα τα έσοδα για την επιχείρηση.
6) Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας
Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών, χρειάζεται να επικοινωνήσουν μέσα από πολλαπλά κανάλια (email, τηλέφωνο, chatbot, κ.α.) και να προσαρμόσουν κατάλληλα τους λογαρισμούς ανά περίπτωση.
Χρησιμοποιώντας συστήματα CRM, παρακολουθούν χωρίς προβλήματα την επικοινωνία σε πολλαπλά κανάλια. Μπορούν να ειδοποιούν τους πελάτες για την έκδοση λογαριασμού, προσφορές, κ.ά. Οι πελάτες από την πλευρά τους αλληλεπιδρούν ευκολότερα, χρησιμοποιώντας τα διαδικτυακά, και μη, κανάλια.
Στοιχεία όπως η ταχύτητα, η ευκολία, οι πρόθυμοι υπάλληλοι και η φιλική εξυπηρέτηση ξεπερνούν το 70% σε σημασία για τους καταναλωτές, σύμφωνα με στοιχεία της PWC.
Όσον αφορά τους λογαριασμούς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλυση δεδομένων για πρόβλεψη και καθορισμό πιθανής κατανάλωσης, δημιουργώντας έτσι ευέλικτες τιμολογιακές πολιτικές που θα επιτρέπουν στον πελάτη να εξοικονομήσει.
7) Real Estate
Είναι το CRM πλεονέκτημα ή απόλυτη ανάγκη στον τομέα του Real Estate; Η απάντηση είναι ότι είναι αναμφισβήτητα απαραίτητο.
Αρκεί κανείς να σκεφτεί την καθημερινότητα ενός μεσίτη:
- Οργάνωση συναντήσεων,
- επίσκεψη σε ακίνητα,
- υποβολή προτάσεων ακινήτων, συμφωνιών και άλλων εγγράφων,
- αλληλογραφία με ενοικιαστές και πελάτες,
- απάντηση σε τηλεφωνήματα και emails, καθώς και
- διατήρηση επαφής με προηγούμενους πελάτες.
Όλες αυτές οι εργασίες μπορούν να εκτελεστούν ευκολότερα και πιο αποτελεσματικά μέσω ενός CRM.
Επιπλέον, το CRM επιτρέπει την προσωποποιημένη επικοινωνία με τους πελάτες, στέλνοντας υπενθυμίσεις για νέες ευκαιρίες, ενημερώσεις για τις αγοραίες τάσεις και στοχευμένες προτάσεις ακινήτων.
Ενισχύστε σήμερα την επιχείρησή σας με ένα σύγχρονο CRM
Η Verus+, με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία στα συστήματα CRM (Softone CRM, Dynamics 365 Sales) είναι ο κατάλληλος συνεργάτης για να βοηθήσει την εταιρεία σας να βελτιστοποιήσει τη διαχείριση των πελατών. Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας και κλείστε μια δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία για να δείτε πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε το ιδανικό CRM στις ανάγκες σας!