Με Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γιώργου Πιτσιλή προβλέπεται ότι η ψηφιακή διαβίβαση των παραστατικών που εκδίδονται στην πλατφόρμα myDate γίνεται υποχρεωτική από 01/01/2021.
Για την παράταση λήφθηκε υπόψη η μη ετοιμότητα των επιχειρήσεων ως αποτέλεσμα της πανδημίας του Covid-19.
Τι ισχύει για το 2020 ;
Από την 01/10/2020, ξεκίνησε πιλοτικά η ψηφιακή διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που αφορούν το τρίμηνο Οκτώβριος-Δεκέμβριος.
Είναι δυνατή η εγγραφή στην ειδική διεπαφή της ΑΑΔΕ (myDATA RESTAPI) για διαβίβαση παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικά /λογιστικά, ERP).
Υπάρχει επίσης διαθέσιμη ειδική φόρμα για καταχώρηση παραστατικών για επιχειρήσεις με μικρό τζίρο ή μικρό πλήθος παραστατικών. Εντός του Νοεμβρίου, θα υπάρχει η δυνατότητα για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να εκδίδουν τα τιμολόγιά τους και να λαμβάνουν αντίγραφά τους σε ψηφιακή μορφή μέσα από την πλατφόρμα myDATA.
Από 05/10/2020 θα λειτουργεί ειδική υπηρεσία εξυπηρέτησης και υποδοχής ερωτημάτων για την πλατφόρμα Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ, τηλ.: 213.1621000).
Η υποχρέωση διαβίβασης των παραστατικών εσόδων όλου του 2020 θα ισχύει μόνο για τις επιχειρήσεις που θα λάβουν τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου για το έτος αυτό.